fbpx

Startup marketing: a hihetetlen növekedés stratégiája (2. rész)

  1. Marketing a startup alapításakor (1. rész)
  2. Fizetett marketing felületek startupok számára (2. rész)
  3. Szerezett marketing elérés és saját marketing felületek (3. rész)

2. Fizetett marketing felületek startupok számára

A fizetett hirdetésekkel óvatosan kell bánni, mivel könnyen nagyon sok pénzt el lehet költeni rajtuk. A startupok esetében a marketingnek a megtérülésre (ROI) kell összpontosítani és ha a fizetett hirdetések megtérülnek akkor bátran használd!

A fizetett médiacsatornák három nagy kategóriába sorolhatók: megjelenítés, keresés és affiliate marketing. Az alábbiakban a legfontosabb – magyar piac számára érdekes – online csatornákat mutatom be.

 

Facebook reklám

A Facebook-hirdetéseket kutatási szempontból már tárgyaltuk, most nézzük meg, mint ügyfél szerző csatorna. Írtam egy rövid ajánlást, amely jelentős számú hirdetési kampány létrehozásán alapuló tapasztalatból következik.

  • Használd a postok promócióját. Ezeknek a hirdetéseknek a legmagasabb átkattintási és elköteleződési aránya.
  • Tölts fel Instagramról postot a Facebookra és lehetőleg videós tartalmat. A Facebook súlyozza a tartalmakat. A magasabb súllyal rendelkező post több felhasználó számára lesz látható. A Facebook számára az aktuális, Instagramról feltöltött videós hirdetések a legjobbak.
  • Lehető legtöbb hirdetési variáció tesztelési. Legyél különböző és feltűnő!
  • Ne hozzon létre hirdetéseket a Facebook Hirdetéskezelő használatával. Használd a Power Editor-t vagy egy dedikált eszközt, mint a Qwaya. Ezek megkönyítik a szegmentálást.
  • Használj konverzió követést! A Facebook algoritmus képpont elhelyezésével automatikusan optimalizálja a költségkeretet a nagyobb konverziós arány elérésére.

 

Google AdWords (kereső)

Ha olyan szolgáltatásod/terméked van amire keresnek az emberek, akkor a Google AdWords kereső hirdetések a legjobb megoldás. Ha például a szolgáltatásod abban segít, hogy a felhasználók vegetáriánus ételeket tudjanak rendelni, akkor hirdess arra például, hogy: vegetáriánus étel rendelés, vegetáriánus ételek.

 

Google AdWords (display)

A Google nem csak kereső hirdetésekből áll, hanem lehetőség van banner hirdetések megjelenítésére is a display hálózaton keresztül. Megadhatod, hogy mely webhelyeken jelenjen meg a banneres hirdetésed, vagy milyen kulcsszavakhoz kapcsolódó webhelyeken jelenjen meg a hirdetésed.

 

Google Remarketing

Biztos tapasztaltad már, hogy meglátogattál egy weboldalt, és utána mindenhol a neten a weboldal hirdetéseivel találkozol. Ez a remarketing. Hirdetni azok számára akik már jártak a weboldaladon vagy akár valami aktivitást végeztek rajta (vásroltak, feliratkoztak, meglátogattak egy oldalt.)

Általános példa: Képzeld el, hogy vettél egy laptopot, majd elhagytad a webáruházat. A webáruház remarketing kampánya tudja, hogy te vásároltál egy laptopot és számodra érdekes lehetnek laptop kiegészítők. Így laptop táska, laptop egér hirdetéseket fogsz látni. Vagy csak jártál egy weboldalon, érdeklődsz a termék iránt de még nem döntöttél. Ezért a remarketing kampány újra és újra előhozza neked a cég hirdetését, így növelve az esélyt a vásárlásra.

A remarketing nagyok hatékony, mivel a célzott felhasználók már ismerik a terméket/szolgáltatást. Fontos a megjelenések száma, ne legyen túl bosszantó a sok ugyan olyan hirdetés.

 

Etarget (display)

Hasonló mint a Google AdWords Display rendszere. Kulcsszavak, weboldal kategóriák, vagy kiválasztott weboldalak alapján lehet hirdetni. Árazása is hasonló mint az AdWords rendszeré. Régen használtam, mert úgy a Google AdWords elég volt számomra. Egy nagy büdzsénél viszont lehet, hogy úgy újra elővenném, mert sok nagy portálon lehetett vele olcsóban hirdetni mintha direkt vásároltam volna média felületeket a nagy portáloktól.

 

Videó előtti hirdetések

A videó elindulása előtt gyakran találkozhatsz videós hirdetésekkel. Ezek jelenleg itthon még eléggé olcsók, mivel Magyarországon, relatív kevés cég veszi a fáradságot és pénzt egy hirdetési videó elkészítéséhez.

Hirdetési trükk: A Youtube-on az első 5 másodpercér nem fizetsz, csak akkor ha a felhasználó hagyja tovább futni a videót és nem kattint a “A hirdetés kihagyása” gombra. Ami általában ritkán következik be. Egy jó trükk, hogy a hirdetés 5 másodpercébe bezsúfolsz mindent abban a reményben, hogy a felhasználók tovább kattintanak. Így nagy elérés mellett is alacsonyan tarthatod hirdetési költésed, mivel nem kell fizetned a hirdetések megjelenéséért.

 

Affiliate marketing

Ha magas árréssel és jó konverziós aránnyal rendelkezel, akkor érdemes alkalmazni az affiliate marketinget. Viszont ha még nincs kiforrott terméked és a márkád még ismeretlen a piacon akkor nehéz lesz vele boldogulni.