fbpx

Vállalkozásunk felpörgetése online

Hatékonyabb ügyfélszerzés az online világban, offline és online vállalkozásoknak.

A mai világban elengedhetetlen a vállalkozások számára az online jelenlét. Muszáj több csatornán megjelennünk ahhoz, hogy vállalkozásunkat sikerre vigyük.

Különböző platformokon különböző célcsoportok, igaz vagy hamis? Ez az állítás igaz, természetesen vannak átfedések, de különböző csatornákon különböző célcsoportokat érhetünk el. Mondanék egy példát. A közösségi médiát sokan egy csatornának könyvelik el, holott az Instagram, Facebook, TikTok, LinkedIn stb., mind különböző célcsoportnak adnak otthont. Amíg a TikTokon a fiatalabb korosztályt érjük el, a Facebookon nyugodtan lőhetünk a 40-50+-os korosztályra is.

Ebben a cikkünkben felsorolunk néhány olyan divatos csatornát, amelyek segítségével könnyebben elérhetjük a közönségünket. 

1. TikTok

Ahhoz, hogy többet tudjunk a TikTokról, érdemes megismernünk az applikáció mögött futó algoritmust. A TikTok algoritmusa egyáltalán nem bonyolult, hashtagek, népszerű zenék és leírások használata vezet el a nézettség növekedéshez. Nagyjából ezekre van szükség, ahhoz, hogy népszerűbbek legyünk az amatőröknél. A TikTok azért sikeres, mert olyan videókat dobál be a pörgetőinek, amelyek megfelelnek az érdeklődési köreiknek, na, de ez hol is kezdődik? Az egész a letöltés után indul, amikor bejelentkezünk és kiválasztjuk az érdeklődési köreinket. Miután megvagyunk el is indul a videók bedobálása. Az algoritmus figyeli, hogy melyik videón töltünk több időt, mit lájkolunk, mit osztunk meg a barátainkkal, kit követünk be stb. Az algoritmusa egyszerű, de nagyszerű.

Segítségünkre lehet a https://tokboard.com/, itt a hét legnépszerűbb zenéit találhatjátok. Érdemes figyelni még a trendi hashtageket és releváns, illetve frappáns szövegeket fogalmazni.

Na de térjünk ki arra, hogy hogyan használjuk ezt a marketing céljainkra. Miután végeztél egy célcsoport vizsgálatot és kiderült, hogy ki a TE potenciális célcsoportod, akkor lehetséges, hogy ez lesz a legmeghatározóbb csatornád. Sokan tudják, hogy a TikTok inkább a fiatalság platformja, azonban egyre elterjedtebb a 20 és 30 éves korosztályban is, ezért ha te borbély vagy és specialitásod a legdivatosabb hajak vágása, akkor nyugodt szívvel tudjuk ajánlani neked. Továbbá célszerű lehet olyan termékeknek a promózása, amelyek a fiataloknak szólnak, szabadidős tevékenységek, sport, ruha stb.

Megéri pénzt költeni a TikTokon való hirdetésre?

Természetesen megéri, de nem feltétel. Óriási nézettségek generálhatóak a szimpla videók megosztásával is. (fentebb említettem, hogy mi kell hozzá). Érdemes olyan videókat közzétenni, ahol szerepel az arcunk, hiszen az emberekben bizalmat kelt és jobban leköti őket, ha személyeket látnak a videóban.

Ha szükséged van egy profi TikTok profil kezelésre, akkor keress meg bennünket az elérhetőségeinken. ?

2. Facebook

A Facebook már régóta kísér minket az utunkon, azonban fontossága töretlen. Már inkább az idősebb korosztály platformja, de nyugodt szívvel lehet még hirdetni a fiatalokra is, 20 éves kortól fölfelé be lehet vállalni. Célszerű vállalkozásunknak üzleti oldalt csinálni, ahová rendszeresen friss tartalmakat rak ki. A követő gyűjtés hozzájárul a vállalkozásunk növekedéséhez. Hiszen, ha minél több embernél vált ki interakciót a bejegyzésünk, annál jobban fog teljesíteni és annál több embert el fog érni.

Ezen a platformon a cél a rendszeres tartalom, érdekességek, hírek megosztása. A hirdetések még mindig jó áron mennek, amelynek a segítségével rengeteg potenciális ügyfelet elérhetünk. A hirdetéseink sikerességét a Facebook Pixellel mérhetjük, így tudjuk, hogy hányan töltötték ki az űrlapunkat, vásároltak stb. Ezeknek a bekötése legalább haladó tudást igényel, ezért célszerű mélyen utánajárni vagy felvenni velünk a kapcsolatot.

Sajnos az organikus elérések egyre jobban csökkennek, ezért célszerű mozgósítani a közönségünket, ismerőseinket, munkatársakat, hogy a bejegyzéseinket, amelyekre nem szeretnénk pénzt költeni osszák meg és lájkolják, így sokszorozhatjuk az elérésünket.

+ 1 tipp: ha mi vagyunk a facebook üzleti oldal kezelői, akkor a bejegyzések lájkjaira kattintva láthatjuk, hogy kik azok, akik már kedvelték az oldalunkat, aki még nem kedvelte amellett ott lesz egy “ajánlás” gomb, amelyre ha rákattintunk a Facebook felajánlja neki, hogy kedveljen be minket.

3. Google Ads

Vállalkozásunk felpörgetéséhez és egyik nagyszerű platform, amelyet mi is használunk, az a Google hirdetője.

A rendszer lényege, hogy megadott kulcsszavakra, általunk meghatározott áron tudunk hirdetni. Akik a “fürdő” szóra hirdetnek, azok megadták, hogy a fürdő szó keresésénél jelenjen meg a hirdetésük, és megmondták azt is, hogy mennyit akarnak maximum fizetni egy olyan látogatóért, aki a hirdetésre kattint. (A pay-per-click hirdetés előnye éppen az, hogy nem fizetünk a megjelenésért, csak azért, amikor valaki rákattint a linkünkre.)

Ez a “licit” azért fontos, mert lehet, hogy többen is hirdetni akarnak az adott szóra (ahogy a fürdő esetében is láthatjuk), ilyenkor a megjelenési sorrendet részben az határozza meg, hogy mennyit áldozunk a hirdetésre. A Google Ads program intellingensen ki tudja számolni az aktuális árat, tehát ha azt mondjuk akár 300 Ft-ot is fizetnénk egy kattintásért, de a második legtöbb licit a 70 Ft, akkor a 300 Ft-nál alacsonyabb áron is első helyen jelenhet meg a mi linkünk (és a 70 forintos lesz a 2. helyen).

Rövid távon nagyon hasznos az Ads (pl. akciók, események promóciójára), de hosszú távon is rendkívül hatékony olyan esetekben, amikor képtelenek vagyunk a klasszikus módon a lista elejére kerülni, vagy olyan speciális kulcsszavakra van szükségünk, amire nem tudjuk a weblapunkat optimalizálni.

Ha tetszett a cikk, akkor oszd meg! Ha segítség kell az online marketing világában, akkor keress minket!?