Közösségi Média a vállalkozások életében
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kereskedelmi és Iparkamarában megrendezett eseményen a közösségi média hatékonyságáról tartottam előadást.
Arról beszéltem, hogy milyen egy vállalkozás számára bevezetni ezt a marketing csatornát. Egy konkrét esettanulmánnyal szolgáltam a nézőknek, amelyen keresztül bemutattam, hogy egy frissen induló üzlet milyen stratégiával hódíthatja meg a világot.
Az esettanulmányban feldolgoztam az egyik kedves ügyfelünknek a történetét, a Révhelyi Nyílászárót.
A Révhelyi Nyílászáró egy nyílászárókkal és árnyékolástechnikával foglalkozó cég. Tavaly április 11-én nyitották meg az üzletüket és akkor kezdtünk el közösen marketingelni.
Hogyan indultunk? A közös munka elején egy szokásos piacelemzéssel kezdtünk. Ebből kiderült, hogy milyenek a versenytársak vannak, hányan vannak, hogyan viszonyulnak a marketinghez, milyenek a lokális lehetőségek, milyen veszélyek vannak a vállalkozásunkra nézve. Mondhatni elvégeztünk egy SWOT-analízist. Az elemzés során az is kiderült, hogy a versenytársak hol vannak jelen.
A piacelemzés után kialakítottunk egy ütős marketingstratégiát. Azt vizsgáltuk, hogy milyen eszközökkel érdemes foglalkoznunk a kezdetben. Azért emelem ki azt, hogy kezdetben, mert véges volt a büdzsénk. Nem foglalkozhattunk mindennel.
Márkaismertségünk növelésére a leghatékonyabb eszköznek a Facebook és az Instagram bizonyult. Ezeket kiegészítettük Google Ads kampánnyal is.
Heti 3 poszttal kezdtünk az organikus növekedéshez. Ezekben a posztokban érdekességeket, ismertetőket és munkákat osztottunk meg. Semmi reklám, csak olyan tartalom, ami érdekelheti a közönségünket. Az alábbi képeken egy fizetett hirdetést és egy bejegyzést láthatunk. Hasonló tartalmakkal bombáztuk a közönségünket a növekedés érdekében. Ez be is jött.
Az elérésünk kilőtt az első hónapban. 44.000 organikus elérés, 200.000 fizetett elérés. Az alábbi képen az organikus elérésünket láthatjuk. A márkaismertségi kampányunk kezdte elérni a célját.
A következő hónapokban jobban fókuszáltunk a tartalmaink minőségére és a hirdetéseink célzására. Folyamatosan fejlődtünk és azt tudom mondani, hogy amik kezdetben tervek voltak azok beigazolódtak.