fbpx

Kereskedj az online térben! – Iránytű a hatékony marketinghez

Közösségi Média a vállalkozások életében

A Győr-Moson-Sopron Megyei Kereskedelmi és Iparkamarában megrendezett eseményen a közösségi média hatékonyságáról tartottam előadást.

Arról beszéltem, hogy milyen egy vállalkozás számára bevezetni ezt a marketing csatornát. Egy konkrét esettanulmánnyal szolgáltam a nézőknek, amelyen keresztül bemutattam, hogy egy frissen induló üzlet milyen stratégiával hódíthatja meg a világot. 😎
 
Az esettanulmányban feldolgoztam az egyik kedves ügyfelünknek a történetét, a Révhelyi Nyílászárót.
 
A Révhelyi Nyílászáró egy nyílászárókkal és árnyékolástechnikával foglalkozó cég. Tavaly április 11-én nyitották meg az üzletüket és akkor kezdtünk el közösen marketingelni. 
 
Hogyan indultunk? A közös munka elején egy szokásos piacelemzéssel kezdtünk. Ebből kiderült, hogy milyenek a versenytársak vannak, hányan vannak, hogyan viszonyulnak a marketinghez, milyenek a lokális lehetőségek, milyen veszélyek vannak a vállalkozásunkra nézve. Mondhatni elvégeztünk egy SWOT-analízist. Az elemzés során az is kiderült, hogy a versenytársak hol vannak jelen.
 
A piacelemzés után kialakítottunk egy ütős marketingstratégiát. Azt vizsgáltuk, hogy milyen eszközökkel érdemes foglalkoznunk a kezdetben. Azért emelem ki azt, hogy kezdetben, mert véges volt a büdzsénk. Nem foglalkozhattunk mindennel. 
 
Márkaismertségünk növelésére a leghatékonyabb eszköznek a Facebook és az Instagram bizonyult. Ezeket kiegészítettük Google Ads kampánnyal is. 
 
Heti 3 poszttal kezdtünk az organikus növekedéshez. Ezekben a posztokban érdekességeket, ismertetőket és munkákat osztottunk meg. Semmi reklám, csak olyan tartalom, ami érdekelheti a közönségünket. Az alábbi képeken egy fizetett hirdetést és egy bejegyzést láthatunk. Hasonló tartalmakkal bombáztuk a közönségünket a növekedés érdekében. Ez be is jött.
 
 
Közösségi média marketing
Közösségi média marketing

Az elérésünk kilőtt az első hónapban. 44.000 organikus elérés, 200.000 fizetett elérés. Az alábbi képen az organikus elérésünket láthatjuk. A márkaismertségi kampányunk kezdte elérni a célját. 

A következő hónapokban jobban fókuszáltunk a tartalmaink minőségére és a hirdetéseink célzására. Folyamatosan fejlődtünk és azt tudom mondani, hogy amik kezdetben tervek voltak azok beigazolódtak.