fbpx

A Facebook nagy átverése, ha van üzleti oldalad akkor erről tudnod kell.

Gondolom, sokan tisztában vannak azzal, hogy csak azoknak az ismerőseinknek a postjait látjuk, akik felé érdeklődést mutatunk. Nincs ez másként a céges vagy üzleti oldalaknál sem. Tehát ha egyszer valaki régen követett bennünket majd azóta semmilyen aktivitást (like, comment, vagy egy kép megnézése, stb.) nem tett üzleti oldalunk felé, akkor Ő nem fogja látni a bejegyzéseinket, pontosabban nagyban csökken a lehetősége, hogy számára a céges tartalmunk megjelenjen. Tehát ha energiát és pénzt fektettünk a rajongók “gyűjtésében” az nem jelenti azt, hogy utána ezeket a felhasználókat ingyenesen garantáltan elérhetjük. Az elérésükhöz újra energiát és pénzt kell fektetni.

Rengeteg, cikket olvastam a Facebook marketingről. Az okos és hatékony közösségi kampányokról. A Facebook üzleti oldalak céges kommunikációjáról. De nem igen olvasok arról, hogy ezek nem minden esetben csoda megoldások, sőt a Facebook egy csapdájába sétálunk éppen bele.

A Facebook hirdetések bevételeiből él, tehát az a célja hogy minél többet hirdessünk, ehhez pedig bevet minden eszközt. Az oldalára csábítja a cégeket, az ingyenes szolgáltatásaival, majd ráveszi őket, hogy építsenek “saját” közösséget, amelyek természetesen nem lesznek a saját tulajdonuk. Sőt a Facebook az algoritmusának változtatásaival az elmúlt években nagyban csökkentette a természetes (organikus) elérést. Az így keletkezett űrt pedig hirdetésekkel helyetesítette.

Jelenleg az Instagrammal történik ugyan az. Facebookosodik. Egyre kevesebb organikus megjelenés és egyre több hirdetés.

Kivételek

  • A Facebookon hirdetni jó. Nem mindent, de ami ide való azt olcsón hatékonyan tudjuk hirdetni.
  • A Facebook hirdetési rendszere messze nem olyan kifinomult, mint a Google rendszere az AdWords, de még mindig sokkal hatékonyabb mint a hagyományos hirdetési formák.
  • Nagy márkák számára az üzleti oldal fenntartása elenyésző költség, így szinte számukra kötelező az itt történő kommunikáció.
  • Önálló érdekes témák és azokra épülő üzleti megoldások, pl. egészséges életmód.
  • Olyan helyek (éttermek, fürdők, látványosságok), amelyek aktivitásra (pl. fotót töltenek fel onnan, bejelölve a helyet)ösztönzik a felhasználókat.

Gondolat ébresztőnek szántam ezt a cikket, és nem egy Facebook ellenes propagandának. Partnereim egy részénél a cégem (Pannako) is használja a közösségi marketing lehetőségeit. Kampányokat futtatunk, kommunikálunk a Facebookon és az Instagrammon.  A cikk elolvasása után remélem az olvasó jobban átgondolja az online kommunikációját és így akár a Facebook rendszerét is hatékonyabban tudja majd a cége hasznára fordítani.