Röviden összefoglaltuk azt a 6 kiemelt trendet, amelyekre érdemes odafigyelni 2020-ban honlapkészítés vagy weboldal tervezése során.
1. Minimalizmus és fehér terek
A minimalizmus egyike a klasszikus formatervezési megoldásoknak, amiben a legjobb dolog az, hogy bár erős marad de tovább fejlődik. 2020-as minimalizmust a nagy térközök jellemzik. Míg a Whiteboard klasszikusabb über-minimalista, a Soldo inkább az új minimalizmus iránya. Az egyszerű fénykép majdnem fehér alapon helyezkedik el aszimmetrikus fehér térrel.
Mind a két példa jól mutatja, hogy miért működik a minimalizmus: Elegánsak, gyönyörűek és könnyen érthetőek (rendkívül használhatóak).
2. DARK mód
A sötét módú designok nem csak rendkívül modernek tűnnek, de gyakorlati alapokkal is bírnak. A sötét témák jobbak az OLED képernyőkhöz – energiát takarítanak meg és meghosszabbítják a képernyő élettartalmát.
Mivel sok felhasználó választja a “sötét módot” az alkalmazásokban, nem meglepő ha a tervezők is elkezdték használni. A sötét szín kiemeli a színeket és könnyen olvashatóvá teszi az oldalt.
3. Inperfekcionizmus amely személyiséget ad
A tökéletlen, kézzel rajzolt design elemek érzelmeket és személyiséget adnak a weboldalhoz, amelyekre a felhasználók vágyakoznak. A tökéletes mégis személytelen grafika évek óta uralja a webdesignokat. A kézzel rajzolt képek hozzáadásával szív és lélek kerül az oldalba.
4. Lágy árnyékok, úszó elemek és rétegek
A lágy árnyékok és a lebegő elemek 3D hatást hoznak létre. Az eredményt rétegesebbé és érdekesebbé teszik. Ez a trend a mélység megteremtéséről szól, egy kis extra a lapos 2D weboldalakhoz képest.
5. A fénykép és a grafika ötvözése
Egy valós fénykép illusztrációkkal és grafikákkal keverve igazán egyedi üzenetet közvetíthet akár emberről akár termékről. Segít a márkaépítésben és hogy a tömegből kitűnjön. Ez a trend segít bonyolultabb és elvont fogalmak jobb kommunikációjában.
6. Minimalista navigáció
A hordozható eszközök (telefonok, okos órák) révén egyre fontosabbá vált az egyszerű navigáció. Minél kevesebbet kell a felhasználónak gondolkodnia, annál több időt tölt a tartalom fogyasztásával.