fbpx

3 Adwords kampánystratégia

A kezdet

Ahhoz, hogy kialakítsuk a lehető leghatékonyabb stratégiánkat, utána kell járnunk, hogy milyen kulcsszavakra is van szükségünk. A kutatás segítségére rengeteg ingyenes program létezik, mint például:

 

A kampány struktúrájára többféle módszer is létezik, azonban kiemelnék hármat, amelyek rendkívül eredményesnek bizonyultak több ügyfelünknél is.

Egy kis ismétlés a kulcsszóegyezési típusokkal

A kulcsszóegyezési típusokkal szabályozható, hogy a Google keresések közül mely kulcsszavak aktiválják a hirdetéseinket.

Típusai:

  • Pontos egyezés – jele a szögletes zárójel [kulcsszó], példa: [futócipő]
    • Azok számára jelennek meg a hirdetéseink, akik pontosan a kulcsszavainkra és azok közeli változataira keresnek.
    • Általában ennek a legmagasabb CTR, azaz átkattintási aránya.
  • Kifejezésegyezés – jele az idézőjel „kulcsszó”, példa: „futócipő”
    • A szavaink előtt és után más szavak is állhatnak.
    • Magasabb megjelenést és kattintást fogunk elérni, mint a pontos egyezésnél.
  • Általánosegyezés-módosító – jele a plusz jel +kulcs +szó, például: +női +ruhák
    • Azokat a kereséseket célozzuk meg, amelyek a kulcsszavainkban található valamennyi szót vagy azok közeli változatát tartalmazzák. A közeli változatok közé tartoznak az elírások, többesszámú alakok, rövidítések és a mozaikszók.
    • Alacsonyabb CTR és CPC.
  • Általános egyezés – nincs jele, csak simán a szó
    • A rendszer megjeleníti a hirdetéseket minden releváns kulcsszó-variációra, szinonimakra, kapcsolódó keresésekre stb.

 

1. Egyezési típus

Ez akkor jó, amikor limitált a költségkeretünk. Ennél a variációnál minden kulcsszó két különböző kampányban van csoportosítva.

Az első kampányban: pontos egyezésű kulcsszavak vannak.

A második kampányban pedig általánosegyezés-módosítóval jelölt szavak találhatóak.

 

2. E-commerce típus

Ezt a típust a webshopoknak ajánljuk. A kampányokat termékkategóriánként rendezzük, így egyszerűbben menedzselhetjük a költségkeretet, illetve a termékeink hirdetéseit. Például: nincs fürdőszezon, akkor nem hirdetjük az úszógumikat. Ennél a variációnál csak egyszerűen lekapcsoljuk a kategóriára vonatkozó hirdetést.

 

3. SKAG

Minden kulcsszót külön hirdetéscsoportba rendezünk. Ez általában könnyen ráhúzhatjuk a legtöbb kampányra.

  • Ezzel a módszerrel növelhetjük a CTR-t
  • Nő a pozíciónk
  • Megjelenés is növekedik
  • Több lesz a konverzió

Ennek a hátránya, hogy időigényesebb, illetve egy nagyobb kampánynál 30-nál is több hirdetéscsoport is összejöhet, ezáltal átláthatatlanabb lesz.

 

Melyik stratégiát használjam?

Nem általánosíthatunk, mindegyik variáció sikeres lehet. Mindig azonosulnunk kell a hirdetendő termékhez vagy szolgáltatáshoz és rugalmasan megalkotni a stratégiánkat.

Keress meg minket az elérhetőségeinken és kitaláljuk a számodra legmegfelelőbb stratégiát a vállalkozásodhoz!