A Google-ról köztudott, hogy algoritmusa folyamatosan változik. A következőkben bemutatjuk, hogy milyen változásokra lehet számítani 2023-tól.
1. Céllal kapcsolatos követelmények: A Google elutasíthatja azokat a hirdetéseket, amelyek nem felelnek meg a követelményeknek. Ezért érdemes nagyon odafigyelni a kampányokhoz használt céloldalakra.
2. Teljesítménymaximalizáló kampányok: Eddig ezek a kampányok azoknál az e-kereskedelmi márkáknál bizonyultak a leghatékonyabbnak, amelyek egyszerre több online forrásból szereztek ügyfeleket. A teljesítménymaximalizálási kampányok 2023-ban szintén felváltják a helyi és smart shopping kampányokat 2023-ban.
3. Adatalapú hozzárendelési modellezést: A hozzárendelési modellezés a Google azon folyamata, amelynek során meghatározza, hogy mely érintkezési pontok vezetnek konverzióhoz, és ennek megfelelően különböző értékeket rendel ezekhez a lépésekhez.
4. Sütik kivezetése: A sütik rengeteg hasznos információt kínálnak a vásárlók online szokásairól és a vásárlásig vezető utazásaikról. Ahogy azonban egyre több hangsúly kerül az adatbiztonságra, a Google úgy döntött, hogy megszünteti a harmadik felek sütijeinek használatát.
5. „Out-of-Home” hirdetések: Az eszköz segítségével az ügynökségek egy felületen kezelhetik Google Ads kampányaikat.