fbpx

Új kampánytípus a Google Ads-ben

A Google 2021 végén szélesebb körben is elérhetővé tette a hirdetők számára a Performance Max kampánytípust, vagyis az úgynevezett “teljesítménymaximalizáló” kampányokat. A koncepció bevezetésével minden hirdetőnek lehetősége van arra, hogy egyetlen egy kampánnyal kihasználja a Google Ads teljes hálózatát.
 
Ez jelenleg a következő megjelenési helyeket foglalja magába:
  • YouTube
  • Display
  • Kereső (Search)
  • Discover
  • Gmail
  • Térkép (Maps)

A Performance Max kampánytípus különlegessége a korábbiakhoz képest az, hogy minden Google-csatornán elhelyezi a hirdetésünket, miután meghatározunk egy célt. Akkor érdemes használni, ha van egy speciális konverziós célunk, és nincs korlátozva, hogy a hirdetések milyen csatornán jelenjenek meg.

A teljesítménymaximalizáló google ads kampányok előnyei:
  • Kezdő felhasználók számára egyszerűvé teszi a hirdetést a Google felületein.
  • Egy helyre kerülnek a kreatívok és a jelentések, így bizonyos marketingdöntéseket könnyeben hozhatunk meg.
  • Ha jól használjuk (jól célzunk, megfelelő és elegendő az adat), akkor jó eredményeket érhetünk el vele, és akár pénzt is spórolhatunk.

A teljesítménymaximalizáló google ads kampányok hátrányai:

  • Világos célokra, minőségi hirdetés-alapokra és feedekre van szükség, mert ezek nélkül nem azt kapjuk eredményül, amit szeretnénk
  • Kevés irányítási lehetőség.
  • Korlátozott rálátás a kampányok működésére.
  • A gépi tanulás nem jelent teljes automatizációt, a megfelelő beállításokat nekünk kell megadni.