Nagyon fontos mérni a hirdetéseink, weboldalaink és összességében az online térben való teljesítésünket. Ezt a célt szolgálja az egyik Google-eszköz, a Google Tag Manager. Ezzel az eszközzel pontos méréseket állíthatunk be a weboldalunkhoz.
A Google Tag Manager arra hivatott, hogy a méréseinket egy helyről tudjuk koordinálni. Lehetőségünk van mérni a linkekre vagy a gombokra történő kattintást, interakciókat, görgetést, formok kitöltését stb.
Mielőtt belekezdenénk ennek az eszköznek a használatába, célszerű tisztázni, hogy mik is azok a címkék, aktivitási szabályok és változók.
Címkék
Ezek azok az elemek, amelyek megmondják a Tag Managernek, hogy mit akarsz vele csinálni. Például: a címkekezelő küld egy jelzést az Analytics számára, ha megtekintették az oldalunkat.
Aktivitási szabályok
Mikor jelezzen a címkekezelő? Tehát pl.: akkor jelezzen a Google Analytics-nek, ha valaki rákattint egy bizonyos linkre.
Változók
Erre a Tag Managernek van szüksége, mert ez ad neki támpontot, hogy mit hajtson végre.
Hogyan hozzunk létre címkét?
Ha készen van a fiókunk és a megadott kódokat beszúrtuk a header-be és a body részbe, akkor neki állhatunk a címkék létrehozásának. Ezen cikkünkben csak egy egyszerű címkét fogunk létrehozni, hogy megmutassuk a folyamatát. Természetesen sok más lehetőség van még és temérdek mérést beállíthatunk. Ha mérni szeretnéd a telefonkattintásokat stb…, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot és mi segítünk.
Címke létrehozása
Az irányítópulton kattintsunk az új címke hozzáadására. Nevezzük el a címkénket, ezután pedig kattintsunk a címke konfigurálása pontra. Adjuk hozzá a “Hagyományos Google Analytics” címkét, ezután kitöltjük az adatokat. A Google Ads követésnél és a Google Analytics lehetőségnél is meg kell adni kódokat. Ezeket a kódokat az előbb említett eszközökben találjuk meg.
A címke konfigurálása alatti boxban pedig csak meg kell adni egy aktivitási szabályt, ami jelen esetben az “all pages” lesz.
Mentés
Ha módosítást végzünk vagy először hozunk létre egy címkét, akkor a mentés után a jobb felső sarokban található küldés gombra kattintva érhetjük el azt, hogy a címke működjön. Küldés után tovább visz minket a Tag Manager, ezen az oldalon eldönthetjük, hogy a címkénk készen áll-e a közzétételre vagy sem. Ha igen, akkor kattintsunk a létrehozás gombra.
Gyakran ismételt kérdések
Mi az a Google Tag Manager?
Ennek az ingyenes Google eszköznek a segítségével leegyszerűsítve szúrhatunk kódokat az oldalba, amelyek segítségével statisztikai adatokat nyerhetünk ki.
Összeköthető Google Analytics és a Google Ads szolgáltatásokkal?
Igen.
Tudom mérni azt, hogy hányan kattintanak a telefonszámomra vagy az e-mail címemre?
A GTM segítségével beállíthatóak olyan címkék, amelyeknek a segítségével nyomon követhetőek ezek az adatok.