A Google 2021 végén szélesebb körben is elérhetővé tette a hirdetők számára a Performance Max kampánytípust, vagyis az úgynevezett “teljesítménymaximalizáló” kampányokat. A koncepció bevezetésével minden hirdetőnek lehetősége van arra, hogy egyetlen egy kampánnyal kihasználja a Google Ads teljes hálózatát.
Ez jelenleg a következő megjelenési helyeket foglalja magába:
- YouTube
- Display
- Kereső (Search)
- Discover
- Gmail
- Térkép (Maps)
A Performance Max kampánytípus különlegessége a korábbiakhoz képest az, hogy minden Google-csatornán elhelyezi a hirdetésünket, miután meghatározunk egy célt. Akkor érdemes használni, ha van egy speciális konverziós célunk, és nincs korlátozva, hogy a hirdetések milyen csatornán jelenjenek meg.
A teljesítménymaximalizáló google ads kampányok előnyei:
- Kezdő felhasználók számára egyszerűvé teszi a hirdetést a Google felületein.
- Egy helyre kerülnek a kreatívok és a jelentések, így bizonyos marketingdöntéseket könnyeben hozhatunk meg.
- Ha jól használjuk (jól célzunk, megfelelő és elegendő az adat), akkor jó eredményeket érhetünk el vele, és akár pénzt is spórolhatunk.
A teljesítménymaximalizáló google ads kampányok hátrányai:
- Világos célokra, minőségi hirdetés-alapokra és feedekre van szükség, mert ezek nélkül nem azt kapjuk eredményül, amit szeretnénk
- Kevés irányítási lehetőség.
- Korlátozott rálátás a kampányok működésére.
- A gépi tanulás nem jelent teljes automatizációt, a megfelelő beállításokat nekünk kell megadni.