fbpx

Mérés, mérés, mérés a honlapkészítés után

Több ügyfelünkkel történő beszélgetés során előjött, hogy korábban próbálkoztak AdWords kampánnyal, ami NULLA eredménnyel zártak. Ebben a cikkben abban próbálok segíteni, hogy mik a legfontosabb dolgok egy online marketing (nem csak AdWords) kampány futtatásakor amire érdemes odafigyelni.

A honlapkészítés után az első és legfontosabb feladat a Google Analytics mérőkód beépítése. Ezt általában az összes webfejlesztő csapat elvégzi. Kb 2 perces munka. Ebből rengeteg mindent megtudhatunk (látogató számot, látogatók forrását, az oldalon eltöltött időt, stb.), csak éppen a legfontosabb kérdésekre nem kapunk választ.

Honnan jönnek a vásárlóink?

Ennek mérésére is tökéletesen jó a Google Analytics, viszont plusz beállításokra lesz szükség. A beállításokat a honlapkészítés vagy webáruház készítés után a webfejlesztők nem végzik el automatikusan. Viszont elengedhetetlen a honlap teljesítményének méréséhez. Képzeld el, hogy el kel jutnod autót vezetsz és el kell jutnod A-ból B pontba bekötött szemmel. A mérés hiánya pont ezt eredményezi. Ahogy nincs egyenes útvonal, ugyan úgy nincs egyenes út egy jól működő honlap vagy kampány eléréséhez. Sokszor kell a kormányon mozdítani, irányt váltani, korrigálni, hogy hatékonnyá váljon a rendszer. Ehhez pedig információkra van szükség. Még pedig arra, hogy  pontosan honnan jönnek a vásárlók az oldalra és ott mit csinálnak. Ezek azok az információk, amelyek segítenek mozdítani a kormányon.

Az AdWords (most már Google Ads) kampány esetében pedig ez még hatványozottabban igaz. Rengeteg pénzt szórhatunk ki az ablakon, ha olyan kulcsszavakra, vagy célcsoportokra hirdetünk, amelyek és akik nem válnak vásárlókká/megrendelőkké. Kezdetben nincs tökéletes kampány. Jót lehet készíteni de tökéleteset nem. Az adatok elemzésével viszont tökéletessé lehet tenni (kampány evolúció). El lehet érni, hogy szuperhatékony kampány fusson, ami nyereségessé és sikeressé teszi a vállalkozást. De ehhez MÉRNI kell!

Mit érdemes mérni?

Legfontosabb, hogy mérjük azt, kik válnak vásárlókká az oldalon. Tudjunk különbséget tenni sima nézelődő és vásárló között. Analytics-ban ezt a célok (itt írtunk róla korábban) beállításával (webáruházaknál az e-commerce tarcker), Google Ads esetében pedig a konverziók beállításával tudjuk megtenni. Vásárlók, megrendelők, foglalók mérésével tudni fogjuk, hogy milyen forgalmi forrásokból érkeznek a fontos felhasználók. Milyen kulcsszavakat írnak be a Google-ba és milyen honlapokról érkeznek? Milyen napszakban és napokon a legaktívabbak? Hány évesek és hol laknak? Ezek az információk segítenek úgy alakítani a kampányt és a honlapot, hogy nagyban növekedjen a hatékonyság.

Ügyfeleink számára honlapkészítés és webáruház készítés után elvégezzük a szükséges mérőrendszerek beállításait. Online marketing tevékenységhez pedig a lenti hasonló dashbordokat készítünk, ahol élőben nyomon lehet követni a kampány futását.