fbpx

Gyakori kérdések a keresőoptimalizálás (SEO) területén

Bevezetés

Ha most ismerkedsz a keresőoptimalizálással, valószínűleg rengeteg kérdésed van róla. Összegyűjtöttük a leggyakoribbakat, és választ adunk rájuk, hogy eldönthesd, megéri-e SEO-ba fektetned – spoiler: igen, megéri!

Egy nő átnézi és kipipálja a SEO ellenőrzőlistát keresőoptimalizálás céljából.

Meg fog térülni a keresőoptimalizálásra költött pénz?

Abszolút! Több mint 200 ügyfelünk visszajelzése alapján a SEO az egyik legjobban megtérülő befektetés a marketing területén. Az elmúlt években a hirdetési árak drasztikus emelkedése miatt egyre több vállalkozás fordul a keresőoptimalizálás felé.

A SEO egyik legnagyobb előnye, hogy hosszú távon működik, és stabil forgalmat hoz. Míg a PPC kampányok leállításával azonnal elveszíted a látogatóidat, a jól optimalizált weboldalad hónapok, sőt évek múlva is bevételt generál.

Példa: Egy ügyfelünk, aki korábban csak Google Ads kampányokra támaszkodott, áttért a SEO-ra. Az első évben 35%-kal csökkentette a hirdetési költségeit, miközben 60%-kal nőtt az organikus forgalma.

SEO befektetés és ROI növekedés fa kockák és érmék vizualizációjával.

Első helyre akarok kerülni a Google-ben egy fontos kulcsszóra

Ez egy nagyon gyakori igény, de mi tudunk ennél jobbat ajánlani: ne egyetlen kulcsszóra koncentrálj, hanem 100-ra!

Ha egyetlen kulcsszó helyett több tucat vagy akár száz releváns kulcsszóra építed az oldalad tartalmát, sokkal nagyobb forgalmat tudsz generálni. A Google is azt szereti, ha egy adott részterület szakértőjeként pozicionálod magad – így több kulcsszóra is előrébb fog sorolni.

Példa: Ha például lakberendezéssel foglalkozol, ne csak az “otthon berendezése” kulcsszóra célozz, hanem írj blogcikkeket olyan témákban, mint “hálószoba berendezési ötletek”, “kis fürdőszoba praktikus megoldások”, vagy “2025-ös lakberendezési trendek”. Ezáltal nemcsak egy kulcsszóra leszel releváns, hanem az egész témakörre.

Felülnézeti kép kulcsszókutatáshoz kapcsolódó betűkkel és jegyzetlappal.

Hol fogom látni az eredményeket?

Az eredményeket legkönnyebben a Google Search Console fiókodban tudod nyomon követni. Ez egy ingyenes eszköz, ahol láthatod, hogy mely kulcsszavakra rangsorolsz, milyen helyezéseket érsz el, és hány látogató érkezik az oldaladra organikus keresésből.

Ha még nincs beállítva a Search Console, ne aggódj, segítünk az indulásban!

Üzleti szakemberek elemzik egy weboldal látogatottsági adatait.

Még új a weboldalam. Van értelme SEO-ra költeni?

Igen, sőt, minél előbb kezded el, annál jobb! A konkurenseid már valószínűleg foglalkoznak keresőoptimalizálással, és ha vársz egy évet, máris hatalmas hátrányba kerülsz velük szemben.

Példa: Egy új webáruház tulajdonosa az indulástól kezdve SEO-ra épített, míg a konkurenciája ezt elhanyagolta. Egy év alatt az új oldal forgalma 3x akkora lett, mint a régebbi, mert időben elkezdte a keresőoptimalizálást.

Amíg nem írok rendszeresen blogcikkeket, van értelme SEO-ra költeni?

A SEO három fő területből áll: technikai SEO, tartalom és linképítés. Ezek együttesen határozzák meg, hogy milyen eredményeket érsz el.

Ha például a tartalmaid 10 pontosak, de a technikai SEO-d vagy a linképítésed gyenge, az összpontszámod még mindig alacsony lesz. Ezért érdemes egyszerre foglalkozni mindhárom területtel.

Miért éri meg a SEO hosszú távon?

  • A SEO eredményei idővel halmozódnak, míg a fizetett hirdetések csak addig hoznak forgalmat, amíg fizetsz értük.
  • Egy jól optimalizált weboldal a hitelességedet is növeli az ügyfelek szemében.
  • Az organikus találatokból érkező forgalom általában magasabb konverziós arányt eredményez, mert az emberek aktívan keresik a termékedet vagy szolgáltatásodat.
Üzletember növekedési grafikont tart, amely a keresőoptimalizálás eredményeit mutatja.

Ha kérdésed van, vagy szeretnéd, hogy segítsünk elindítani a keresőoptimalizálást a weboldaladon, keress minket bizalommal! Ne halogasd a döntést, mert minden elvesztegetett hónap a konkurensek előnyét növeli. Kezdj el ma dolgozni a keresőoptimalizálásodon, és élvezd az organikus forgalom nyújtotta előnyöket!