fbpx

Google Cégem összeállítása és előnyei

Google Cégem bemutatása

A Google Cégemet, azaz a Google My Business-t nem nagyon kell bemutatnom, ez az, ami a kép jobb oldalán látható.

 

A helyi vállalkozásoknak az egyik elsődleges csatornájuk a Google Cégem. Miért? Az úgynevezett Local SEO kevesebb rangsorolási faktort tart számon, ezáltal nagyobb az esélye annak, hogy előrébb kerüljünk.

Mit mondd erről a Google? Amikor valaki vállalkozást keres a Google keresőjében, akkor elsőnek helyi találatokat fogja megtalálni a keresőben.

Hogyan állítható be a Google Cégem?  A Google megosztott egy videót, amely megmutatja az ehhez szükséges lépéseket.

Mielőtt elkezdjük a Google Cégem beállítását, az előtt fontos megjegyezni, hogy a Google mi alapján rangsorol és jeleníti meg a vállalkozásokat a felhasználóknak.

Fontos szempontok: közelség, relevancia és ismertség

A Google felismeri azt, hogy honnan regisztrált a felhasználó a profillal és, hogy hol keres az adott kulcsszóra. Általában a hozzá legközelebb eső vállalkozásokat jeleníti meg.

A Google keresője felismeri azt, hogy honnan regisztráltál tehát, ha Győrben regisztrálsz, akkor a Győri felhasználóknak fogsz leggyakrabban megjelenni.

Állítsuk össze a Google Cégemet

A történet nem bonyolult és ingyenes is. https://www.google.hu/business/  regisztráció után kérelmezni kell egy igazoló levelet, amely 14 napon belül megérkezik (jobb esetben). Ha az igazoló levél nem érkezik meg, akkor fel kell venni a kapcsolatot a supporttal (magyar nyelven is elérhető). https://support.google.com/business/gethelp

A levél mellett tudsz kérni telefonos igazolást is, ami néhány perces procedúra, így ha lehetőséged van erre, akkor mindenképp ezt ajánlom.

Google Cégem neve és a cégnév

Állítólag a hivatalos cégnévnek kellene itt szerepelni vagy a márkanévnek, de több esettanulmány és saját tapasztalat is megmutatja, hogy kulcsszó elhelyezése nélkül a vállalkozásunk profilja nem kerül előrébb a találatok között. Figyeljünk rá, hogy maximum 1-2 kulcsszót rakjunk bele.

Értékelések gyűjtése

Kérd meg a vásárlóidat, partnereidet, hogy értékeljenek. Ha lehet, akkor írjanak szöveget is a vállalkozásodra jellemző kulcsszavakkal. Ez egy fontos szempont, amelyet a Google algoritmusa figyelembe vesz.

Tippek:

  • Bíztasd ügyfeleid a véleménynyilvánításra.
  • Válaszolj mindig a kommentekre.
  • A negatív kommentekre is reagálj.

Bejegyzések a helyi vállalkozások oldalára

Lehetőségünk van ide is bejegyzéseket írni vagy feltölteni. A Facebook posztjainkat és a weboldalunkon található cikkeinket is megoszthatjuk itt.  Fontos továbbá, hogy hetente friss tartalommal szolgáljunk, ez nagyban dönt a rangsorolásról. A Google itt ír néhány fontosabb dologról a GMB-vel kapcsolatban.

Előnyei:

  • Azok az ügyfelek, akik ránk keresnek, látják a bejegyzéseinket és értesülnek az újdonságainkról
  • Nagyobb eséllyel kerülünk előrébb
  • Javítja a felhasználói élményt

Milyen bejegyzéseket rakjunk a közönségünk elé?

  • a kép mérete minimum 750×750 legyen
  • hasonlóan a közösségi médiához, itt is a szöveg legyen rövid és lényegre törő
  • használj emojikat
  • a bejegyzések csak 7 napig lesznek kiemelve, ezért fontos a folyamatos bejegyzés közzététel

Statisztika

Több hasznos statisztikával is ellát bennünket a GMB, ezek azért hasznosak, mert jobban megismerhetjük a célcsoportunkat.

Ha tetszett a cikk, akkor oszd meg a barátaiddal.

Ha elakadtál valamiben vagy fel szeretnéd pörgetni a vállalkozásod online marketingjét, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot!