fbpx

Google algoritmus: Kolibri

A 2013 szeptemberében elindított kolibri algoritmus a Google fő algoritmusa, ehhez igazodik a korábban már bemutatott pingvin és panda. Elnevezése onnan származik, hogy a kereső pont olyan pontos és gyors, mint a madár.

A Google a keresés kulcsszavairól áttette a hangsúlyt a keresőkérdés tartalmára. A cél az, hogy a kiadott listák segítségével közvetlenebbül lehessen hozzájutni a keresett válaszhoz. A Kolibri megjelenésére azért került sor, mert a Google-nél felfigyeltek arra, hogy az emberek már nem kulcsszavakat írnak be kereséskor, hanem komplett kérdéseket.

Google-kolibri

A Kolibri algoritmus már olyan tényezőket is figyelembe vesz, mint például, hogy a felhasználó hol és milyen eszközön internetezik, mi az érdeklődési köre, milyen oldalakat látogatott meg korábban, és mire keres rá jellemzően. A Kolibri tehát nem a keresés eredményeit befolyásolta, hanem konkrétan a keresésre gyakorolt hatást azzal, hogy a kereső sokkal hatékonyabban, sokkal intelligensebben tudja feldolgozni a beírt kifejezést.