fbpx

Fontosabb Google Ads mutatók jelentése

Elég sokat változik az utóbbi időben a Google Ads. Ezért kampányok állítgatása során gyakran belefutok számos olyan kifejezésbe, amelynek jelentése számomra sem mindig egyértelmű. Úgy gondoltam, készítek egy listát és összefoglalom a fontosabb kifejezéseket. Ez a cikk egy folyamatosan bővülő lista lesz. Első sorban a számomra használt Google Ads beállítások jelentéseit fogom leírni. A lista nem teljes körű. Az alap dolgokon kívül szinte mindet az oszlopoknál kell bekapcsolni és sok olyan kifejezés van ami csak akkor látható ha összekötötted a Google Ads fiókod az Analytics-val. A gondolatjelek (-) közé tettem a saját megjegyzéseimet.

Ha van olyan kifejezés vagy beállítás amit ti használtok és hasznosnak tartotok de nem szerepel a listában akkor írjátok meg e-mailben!

Alap dolgok

Kattintás: – egyik legfontosabb adat, nincs mit írni róla – A hirdetésre történő kattintást jelenti

Megjelenítés: – egyik legfontosabb adat, nincs mit írni róla – A rendszer olyankor számol megjelenítést, ha a hirdetés megjelenik a Google hirdetési hálózatain, például a Google.com-on, a YouTube-on, vagy más megjelenítői webhelyen és alkalmazásokban.

CTR: – kampány relevanciájának megállapításához az elsődleges mutató – Az átkattintási arány (CTR) segítségével lemérhető, hogy milyen gyakran kattintanak a felhasználók a megjelenő hirdetésére, ami segít kiértékelni a hirdetés eredményességét. A CTR a hirdetésre érkező kattintások és a hirdetésmegjelenítések számának a hányadosa. 5 kattintás és 1000 megjelenítés esetén a CTR 0,5%.

Ált. CPC: – a büdzsé hatékony elköltése miatt fontos számomra – Az átlagos kattintásonkénti költség (CPC) a hirdetésért fizetett összeg elosztva a hirdetés által elért kattintások összes számával. Ha egy hirdetésre két kattintás érkezik, és az egyik 40 forintba, a másik pedig 80 forintba kerül, akkor a kattintások átlagos CPC-értéke 60 forint.

Költség: – nehogy túllépjem a megadott büdzsét – A költség az időszak alatt történő költések összege.

Konverziók: – a kedvenc mutatóm, imádom amikor egy új ügyfél új kampányába megérkeznek az első konverziók, gyakorlatilag ezt nézegetem leggyakrabban –  A „Konverziók” azoknak a konverzióknak a számát mutatja meg, amelyek a hirdetéssel kapcsolatos interakciók után történtek meg (például szöveges hirdetésekre leadott kattintások, illetve videóhirdetések megtekintései). A „Szerepeltetés a »Konverziók« oszlopban” és a „Számláló” konverziós beállítások befolyásolják az itt látható számot.

Konv. arány: – második kedvenc mutatóm, legyen minél magasabb – A konverziós arány („Konv. arány”) azt mutatja meg, hogy átlagosan milyen gyakran vezet egy hirdetéssel végzett interakció konverzióhoz. Ez a „Konverziók” számának és a hirdetéssel végzett interakciók számának hányadosa. A hirdetéssel végzett interakciókba tartoznak a szöveges hirdetésekre leadott kattintások, illetve a videohirdetések megtekintései. Ez a mutató csak azokat az interakciókat tartalmazza, amelyek konverziókhoz vezethetnek. Költség/konv.: Az átlagos pozíció segít annak meghatározásában, hogy a hirdetés rangsor szerinti helye hogyan alakul más hirdetésekhez képest. Az Aukcióstatisztika jelentésben talál további információt a hirdetés más hirdetőkhöz viszonyított rangsor szerinti helyéről.

Telefonhívások: – szolgáltató cégeknél ahol nincs vagy nem csak kemény konverziós (űrlap, vásárlás, feliratkozás) pont van ott ezt szeretem külön látni, mert fontos látnom és az ügyfélnek is megmutatni – A Telefonhívások érték azon alkalmak számát jelzi, amikor a felhasználók rákattintottak egy mobileszközön megjelenített hirdetésben szereplő telefonszámra, illetve kézzel felhívtak egy tetszőleges eszközön megjelenített hirdetésben szereplő Google átirányítási számot.

Haladó dolgok

Interakciók: – Ezt csak videós hirdetéseknél használom. – Interakciónak nevezzük a hirdetési formátumhoz tartozó elsődleges műveletet. Interakciók például a szöveges és a Shopping-hirdetések esetén a kattintások, a videohirdetések esetén a megtekintések, stb. Az interakciók segítségével határozható meg, hogy a hirdetések teljesítik-e a teljesítménycélokat.

Keresési megj. arány: – Ezt is szeretem, mivel gyakran merül fel a kérdés, az ügyfél részéről, hogy mennyit költsön. Hát ezzel tudok neki segíteni. –A „Keresési megjelenítési arány” a hirdetések megjelenítésének száma a Keresési Hálózaton osztva azon megjelenítések becsült számával, amelyekre jogosult lett volna. Az, hogy a hirdetések jogosultak-e a megjelenítésre, a célzási beállításoktól, a jóváhagyás állapotától, az ajánlatoktól és a minőségtől függ. A megjelenítési részesedésre vonatkozó adatok naponta frissülnek.

Elveszett keresési megj. arány (rangsor): – hasonló célból használom mint a fenti mutatót. – A „Keresési Hálózaton elveszett megjelenítési aránya (helyezés)” arról jelenít meg becslést, hogy a hirdetés milyen gyakran nem jelent meg a Keresési Hálózaton a hirdetés alacsony rangsor szerinti helye miatt. A hirdetés rangsor szerinti helye határozza meg a hirdetéspozíciót, valamint azt, hogy a hirdetés egyáltalán meg tud-e jelenni. A rangsor szerinti helyet a rendszer az ajánlat, a hirdetés és a webhely minősége, a keresés kontextusa, az AdRank-küszöbértékek, valamint a bővítmények és egyéb hirdetésformátumok várható hatása alapján számítja ki.

Minőségi mutatók: – egyik legfontosabb mutató, hogy jobbá, hatékonyabbá, olcsóbbá tegyük a kampányt – A minőségi mutató egy arra vonatkozó becslés, hogy a hirdetések, a kulcsszavak és a céloldalak a hirdetést megtekintő személy szempontjából mennyire relevánsak. A magasabb minőségi mutató általában alacsonyabb költségeket és jobb hirdetéspozíciókat eredményez.

Ált. poz: Az átlagos pozíció segít annak meghatározásában, hogy a hirdetés rangsor szerinti helye hogyan alakul más hirdetésekhez képest. Az Aukcióstatisztika jelentésben talál további információt a hirdetés más hirdetőkhöz viszonyított rangsor szerinti helyéről.

Pro dolgok

Visszafordulás arány: – Google Analytics összekapcsolás kell hozzá, de amúgy hasznos mutató, mert a kampánnyal le lehet rontani a weboldal visszafordulási arányát, ami azért nem valami jó. Szeretem szemmel tartani és főleg egy új kampány esetén ahol még kevés a konverzió, ott segíthet abban hogy a rossza kulcsszavakat kiszűrjük. – A „visszafordulási arány” az egyoldalas látogatások vagy azon látogatások aránya, amely során a személy a nyitóoldalról (céloldalról) hagyta el a webhelyet. Ezt a mutatót a Google Analytics-fiókokból importálja a rendszer, és kizárólag a Google Ads-kattintásokból származó látogatásokon alapul.

Munkamenet átlagos időtartalma: – Google Analytics összekapcsolás kell hozzá, az előbbi mutató más megközelítésben – Az „átlagos munkamenet-időtartam” az összes munkamenet teljes időtartama (másodpercben) osztva a munkamenetek számával. Ezt a mutatót használhatja a látogatók minőségének mérésére. Ezt a mutatót a Google Analytics-fiókokból importálja a rendszer, és kizárólag a Google Ads-kattintásokból származó munkameneteken alapul.

Céloldal élménye: – egyik legfontosabb mutató, hogy jobbá, relevánsabbá tegyük a céloldalt –A „céloldallal kapcsolatos élmény” azt becsüli meg, hogy a céloldal mennyire volt hasznos azok számára, akik a hirdetésre kattintottak. Olyan tényezőket vesz figyelembe, mint az, hogy a céloldal tartalma mennyire egyezik meg a felhasználó keresési kifejezésével, és hogy mennyire könnyen lehet navigálni az oldalon.

Hirdetési relevancia: – nem biztos, hogy a legfontosabb, mivel sok fenti mutatóból ennek az eredményét meg lehet állapítani, de azért egy jó megerősítés és könnyebbség egy mutatóban látni a google véleményét. – A „hirdetés relevanciája” azt méri, hogy mennyire szorosan kapcsolódik a kulcsszó a hirdetések üzenetéhez. Az átlag alatti pontszám jelentheti azt, hogy a hirdetések túl általánosak vagy túl specifikusak ahhoz, hogy megfelelő választ adjanak a felhasználó lekérdezésére, vagy azt, hogy ez a kulcsszó nem releváns az Ön vállalkozása szempontjából.