fbpx

Fizetett politikai reklámok vs TikTok

Vajon sikerül megállítani az amerikai félidős választás reklámait a TikTok-on?

Tiktok application on samsung smartphone screen on pastel background. TikTok is a popular video-sharing social networking service owned by ByteDance
A TikTok elkezdett felkészülni az amerikai félidős választásra. Mint minden választásnál/ félidős választásnál a Facebook és sok más közösségi média platform tele van politikai tartalmú üzenetekkel. Ezt szeretné megakadályozni a TikTok.
 
A kritikusok és a törvényhozók azzal vádolják a TikTokot és a rivális közösségi média cégeket, mint a Meta Platforms és a Twitter, hogy túl keveset tesznek azért, hogy megakadályozzák a politikai félretájékoztatás és a megosztó tartalom terjedését alkalmazásaikban.
 
Míg a TikTok 2019 óta tiltja a fizetett politikai hirdetéseket, a kampánystratégiák kikerülték a tilalmat azzal, hogy befolyásos személyeket fizettek a politikai dolgok népszerűsítéséért.
 
A TikTok igyekszik ezeket a kiskapukat bezárni és a lehető leggyakrabban emlékeztetni a tartalomgyártókat, hogy a politikai tartamú hirdetések nem engedélyezettek ezen a platformon.
 
Ezeknek a tartalmaknak a kiszűrésére ráállt az a szervezet is, aki a TikTok-nál a biztonságra törekszik. A jogsértő bejegyzéseket közzétevők büntetésre számíthatnak.
 
Konklúzió: ne politizáljunk, ne hirdessünk politikai tartalmakat a TikTok-on.