A Greenpeace megbízásából készült jelentés szerint a nagy márkák a közösségi média lehetőségeit használják ki a hírnevük zöldítésére. A kutatás során a 12 legnagyobb autómárkát, az 5 legnagyobb légitársaságot és az 5 legnagyobb fosszilis tüzelőanyag-gyártó vállalatot vizsgálták.
A kutatás eredményeiből kiderült, hogy csak minden ötödik elemzett „zöld” autóhirdetés adott el ténylegesen terméket – a többi pedig arra szolgált, hogy egy márkát zöldként mutassunk be. Illetve minden ötödik olaj- , autó- és légitársaság hirdetése sportot, divatot vagy társadalmi okokat használt fel arra, hogy elvonja a figyelmet az alapvető üzleti szerepükről és kötelezettségeikről.
A Greenpeace EU éghajlat- és energiaügyi kampányosa, Silvia Pastorelli elmondása szerint különösen az autómárkák termékenyek a közösségi médiában, mégis az egyik legmegdöbbentőbb megállapítás az volt, hogy az európai olaj-, autó- és légitársaságok kisajátítják a természet szépségét a közösségi médiában, kimondottan azért, hogy „zöldítsék” nyilvános imázsukat.
Tavaly azonban a Greenpeace 40 másik szervezettel együtt írt alá petíciót, amelyben törvényt kértek a fosszilis tüzelőanyagok reklámozásának és szponzorálásának betiltására az EU-ban.