Google Cégem bemutatása
A Google Cégemet, azaz a Google My Business-t nem nagyon kell bemutatnom, ez az, ami a kép jobb oldalán látható.
A helyi vállalkozásoknak az egyik elsődleges csatornájuk a Google Cégem. Miért? Az úgynevezett Local SEO kevesebb rangsorolási faktort tart számon, ezáltal nagyobb az esélye annak, hogy előrébb kerüljünk.
Mit mondd erről a Google? Amikor valaki vállalkozást keres a Google keresőjében, akkor elsőnek helyi találatokat fogja megtalálni a keresőben.
Hogyan állítható be a Google Cégem? A Google megosztott egy videót, amely megmutatja az ehhez szükséges lépéseket.
Mielőtt elkezdjük a Google Cégem beállítását, az előtt fontos megjegyezni, hogy a Google mi alapján rangsorol és jeleníti meg a vállalkozásokat a felhasználóknak.
Fontos szempontok: közelség, relevancia és ismertség
A Google felismeri azt, hogy honnan regisztrált a felhasználó a profillal és, hogy hol keres az adott kulcsszóra. Általában a hozzá legközelebb eső vállalkozásokat jeleníti meg.
A Google keresője felismeri azt, hogy honnan regisztráltál tehát, ha Győrben regisztrálsz, akkor a Győri felhasználóknak fogsz leggyakrabban megjelenni.
Állítsuk össze a Google Cégemet
A történet nem bonyolult és ingyenes is. https://www.google.hu/business/ regisztráció után kérelmezni kell egy igazoló levelet, amely 14 napon belül megérkezik (jobb esetben). Ha az igazoló levél nem érkezik meg, akkor fel kell venni a kapcsolatot a supporttal (magyar nyelven is elérhető). https://support.google.com/business/gethelp
A levél mellett tudsz kérni telefonos igazolást is, ami néhány perces procedúra, így ha lehetőséged van erre, akkor mindenképp ezt ajánlom.
Google Cégem neve és a cégnév
Állítólag a hivatalos cégnévnek kellene itt szerepelni vagy a márkanévnek, de több esettanulmány és saját tapasztalat is megmutatja, hogy kulcsszó elhelyezése nélkül a vállalkozásunk profilja nem kerül előrébb a találatok között. Figyeljünk rá, hogy maximum 1-2 kulcsszót rakjunk bele.
Értékelések gyűjtése
Kérd meg a vásárlóidat, partnereidet, hogy értékeljenek. Ha lehet, akkor írjanak szöveget is a vállalkozásodra jellemző kulcsszavakkal. Ez egy fontos szempont, amelyet a Google algoritmusa figyelembe vesz.
Tippek:
- Bíztasd ügyfeleid a véleménynyilvánításra.
- Válaszolj mindig a kommentekre.
- A negatív kommentekre is reagálj.
Bejegyzések a helyi vállalkozások oldalára
Lehetőségünk van ide is bejegyzéseket írni vagy feltölteni. A Facebook posztjainkat és a weboldalunkon található cikkeinket is megoszthatjuk itt. Fontos továbbá, hogy hetente friss tartalommal szolgáljunk, ez nagyban dönt a rangsorolásról. A Google itt ír néhány fontosabb dologról a GMB-vel kapcsolatban.
Előnyei:
- Azok az ügyfelek, akik ránk keresnek, látják a bejegyzéseinket és értesülnek az újdonságainkról
- Nagyobb eséllyel kerülünk előrébb
- Javítja a felhasználói élményt
Milyen bejegyzéseket rakjunk a közönségünk elé?
- a kép mérete minimum 750×750 legyen
- hasonlóan a közösségi médiához, itt is a szöveg legyen rövid és lényegre törő
- használj emojikat
- a bejegyzések csak 7 napig lesznek kiemelve, ezért fontos a folyamatos bejegyzés közzététel
Statisztika
Több hasznos statisztikával is ellát bennünket a GMB, ezek azért hasznosak, mert jobban megismerhetjük a célcsoportunkat.
Ha tetszett a cikk, akkor oszd meg a barátaiddal.
Ha elakadtál valamiben vagy fel szeretnéd pörgetni a vállalkozásod online marketingjét, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot!