Mennyibe kerül egy honlap elkészítése? Ez a leggyakoribb kérdés amit feltesznek nekünk egy megkeresés során. Mi erre általában visszakérdezünk (kedvesen), hogy “Mennyibe kerül egy autó?”. Minden autónak négy kereke van és egy kormánya, alap funkciókban nagyon hasonlítanak, mégis nagy szórás van az árak között. A weboldalaknál sokkal nagyobb különbségek is lehetnek az alap funkciókban, tehát itt is jellemző az elkészítés munkaköltségei közötti nagy szórás.
Mekkora összeget szánsz rá?
Az első és legfontosabb, hogy a vállalkozás mennyit szán a weboldalra, mert a honlapkészítésben ez a legszűkebb keresztmetszet. A lehetőségek tárháza az interneten jelenleg szinte korlátlan, mindenre van megoldás és mindent meg lehet oldani akár kevés pénzből is. Vannak bérelhető weboldalak havi 1-2 ezer forinttól és vannak egyedileg fejleszett online rendszerek több 10 millió forintért. Természetesen mindennek van előnye és hátránya, de ezt mérlegelni kell. Egy biztos, ha egy cégnek 400 ezer forintja van weboldal fejlesztésre akkor biztos nem tud többet rá költeni. Ebből kell gazdálkodni és kompromisszumokat kell kötni a minőség és a funkciók számának oltárán.
Ha nem tudod, mennyit érdemes rászánni akkor számolgatni kell. Abból érdemes kiindulni, hogy mi az amit szeretnél keresni a weboldallal. Mennyi megrendelést, új ügyfelet vársz tőle és ez mekkora plusz bevételt jelent. Ezt érdemes 4-5 évre kiszámolni. Ebből ha levonjuk a költségeket és a hasznunkat akkor megkapjuk azt amit marketingre tudunk szánni. A weboldal pedig (általában) a marketing egy része.
A website, amit nem látnak a keresők, pont annyit ér, mint a szekrény mögé csúszott méregdrága katalógus. (L. Tiny)
Érdemes racionálisan gondolkodni, nem túlzónak lenni és nem is alábecsülni a költségeket. A jól működö konkurenciák megoldásai is jó támpontot nyújthatnak, ezért mindenképpen érdemes megvizsgálni a saját piacot.
Milyen minőséget szeretnél? Trabantot, Volskwagent, Audit?
A projekt célja és a piaca meg fogja határozni azt a minőséget amivel érdemes beszállni a piacra. Természetesen egy innovatív és egyedi terméknél háttérbe szorulhat a minőség és akár egy egyszerűbb megoldással is sikereket érhet el a cég. Azonban ezt a kockázatot az ügyfélnek kell vállalni. A minőség, kidolgozottság mindig nagyobb esély arra, hogy az oldalon üzlet köttetik. Ezt sosem szabad elfelejteni!
Tanácsunk!
Ha van konkrét költségvetés a weboldalra, akkor arra érdemes “megoldásajánlatot” kérni. Mit tud megvalósítani és mennyire kreatív az a cég akitől ajánlatot jön.
Ha nincs konkrét büdzsé akkor érdemes több webes céggel is személyesen beszélgetni, mert a honlapkészítésen kívül számos olyan problémával (pl. online értékesítés) nézhetsz majd szembe aminél jól fog jönni a fejlesztő csapat tapasztalata.