Sok szó esett a Google Ads és Analytics mérésekről és mérőkódokról. Azonban ugyan olyan fontos jelenleg a Facebook analitikai rendszerét is beépíteni a weboldalba ha bármilyen kampányunkat igazán hatékonnyá akarjuk tenni. A Facebook mérő eszköze a Facebook képpont.
Mire jó a Facebook képpont?
- Webhelyed forgalmának jobb megismeréséhez.
- Egyéni célközönségek létrehozásához a webhelyed látogatóiból.
- Hirdetések megjelenítése csak azokra, akik nagyobb valószinűséggel lesznek ügyfeleid.
- Eszközök közötti (telefon, számítógép) mérések szinkronizálására.
Álltalában (ideális esetben) a kampányoknak van célja (ügyfél szerzés, eladás, foglalás, stb.). Ha pedig van célja akkor nekünk meg az a célunk, hogy ezt minnél kevesebb pénzből elérje a kampány. Ezért fontos a mérés minden formája, és ebben segít a képpont is.
Ha valaki meglátogatja a webhelyedet és végrehajt egy műveletet (például vásárol valamit), akkor a Facebook-képpont aktiválódik és jelenti a műveletet. Ennek köszönhetően értesülhetsz arról, ha egy ügyfél valamilyen műveletet hajtott végre a Facebook-hirdetés megtekintése után. Ezt követően egy egyéni célközönség segítségével újra elérheted az adott ügyfelet. Ahogyan egyre több konverzió történik a webhelyeden, a Facebook egyre hatékonyabban fogja megjeleníteni a hirdetésedet azoknak, akik nagy valószínűséggel hajtanak végre bizonyos műveleteket. Ezt hívják konverzióoptimalizálásnak.
Tippek
1, Minden weboldalnak saját képpont
Alapvetően egy képpontot lehet létrehozni fiókonként. Ezt a képpontot be lehet több weboldalba is állítani majd az adatok szűrésénél lehet weboldalakra szűrni a statisztikákat.
De ha használsz vállalatkezelőt akkor 99 képpont létrehozására van lehetőséged. Nincs más dolgod mint jobb fent a “Vállalkozás beállításai”-ra kattintani, majd a baloldali menüpont “Adatforrások” alatt “Képpontok”. Itt megtalálod a hozzáadás gombot. Így minden weboldaladnak külön képpontot hozhatsz létre.
2, Konverzió mérés egyszerű beállítása
A Facebook képpont kódjának beépítése nem elég. Meg kell határoznunk számára, hogy számunkra mi értékes esemény és azt hol találja a weboldalon. Tehát ha a kód beépítését mi vagy a fejlesztőnk elvégezte akkor menjünk az eseménykezelőbe, majd válasszuk ki a módosítani kívánt képpontot.
A kiválasztott képpont után jobb fent megjelenik egy “Beállítások” panel és itt megtalálható az “Új események beállítása” gomb.
Az előugró ablakban a “A Facebook eseménybeállítási eszközének használata” részre kattintva, majd a weboldalunk url címének beírása után a weboldalunkon megnyilik az eszköz aminek segítségével könnyedén fejlesztői tudás nélkül elvégezhetjük a konverziók beállítását.
3, Rögtön ne a végső konverzióra optimalizáld a kampányod!
Ha te egy webáruházat üzemeltetsz és első kampányoda készíted akkor az lenne a logikus, ha a vásárlások-ra optimalizálnád a kampányod. Azonban a Facebooknak kell hetente kb 30 db konverzió, hogy optimálisan működjön. Ez valószínű a webáruház indításakor nincs meg. Érdemes egy korábbi vásárlási állapotot beállítani, pl kosárba rakást és első időszakban erre optimalizálni. Ebből biztos lesz vásárlás. Ha heti 30 vásárlás megvan akkor modosítsuk a kampányt és állítsuk át a kampány optimalizálást kosárba rakásról vásárlásra.
4, Használd a hasonmás célközönségeket!
A Facebookon saját magad kialakíthatsz célközönségeket, amikre célzod a kampányokat. Viszont van egy olyan lehetőség is amikor a Facebook mesterséges inteligenciája hozza létre a célközönséget. Ehhez számára semmi másra nincs szükség, mint megfelelő számú konverzióra ami alapján ki tud alakítani egy listát olyan felhasználókból, akik nagyon hasonlítanak azokhoz akik konvertálódtak az oldaladon. Tehát a korábbi vásárlások tapasztalatai alapján, megvizsgálja, hogy milyen jellemzőek igazak a vásárlókra és hasonló paraméterekkel keres új felhasználókat akik nagy esélyel vásárolni fognak.