A marketing egy folyamatosan fejlődő szektor, ezért nekünk kötelességünk naprakésznek lenni és az ügyfeleinket a legmagasabb szinten kiszolgálni. Ezek az új eszközök nem csak a mi, hanem a Ti sikereitekhez is hozzájárulnak. Segítségükkel egyszerűsíthetjük a kutatást, elemzést és nyomon követést is. A következő cikkünkben 5 olyan marketing eszközt mutatunk be, amellyel hatékonyabbá tehetjük a folyamatokat.
A sokat emlegetett keresőoptimalizálás, amely hosszútávon kifizetődőbb lehet, mint a fizetett hirdetések. A kereső nagy hangsúlyt fektet a felhasználói élmény fokozására, friss tartalomra, relevanciára, gyorsaságra, biztonságra stb.
Ahrefs
Ez egy olyan marketing eszköz, amely nem igényel különösebb SEO tudást ahhoz, hogy tisztább képet kaphassunk a vállalkozásunk és versenytársaink helyzetéről. Segítségével könnyebben a versenytársaink elé kerülhetünk.
Eszközei:
- Webhely optimalizálás: az Ahrefs három eszközt egyesít egy felületen. Ennek az eszköznek a segítségével utána nézhetünk, hogy a versenytársaink az organikus forgalmukat honnan szerzik, backlink profil ellenőrzése (megtekinthetjük, hogy hányan hivatkoznak a versenytársainkra és, hogy milyen minőségűek a backlinkek).
- Kulcsszókutatás: segítségével megtekinthetjük, hogy bizonyos kulcsszavakra milyen a keresési arány, hogy a versenytársaink milyen kulcsszavakat használnak, milyen a visszafordulási arány bizonyos kulcsszavakra stb.
- Ellenőrzés: megtekinthetjük és orvosolhatjuk a webhelyünkön előforduló SEO problémákat.
- Rangsor ellenőrző: hol helyezkedünk el a keresőben mobilon és számítógépen.
Sajnos nem ingyenes, azonban a pénzünkért jóval többet kapunk, mint gondolnánk.
Ára: 99 dollár / hó –
Similarweb
Ez az eszköz megfelelő arra a célra, hogy utánanézzünk a versenytársunknak. A Similarweb segítségével megtudhatjuk, hogy a konkurensünknek, honnan származik a forgalma, milyen kulcsszavakat használ, használ-e hirdetéseket vagy, hogy a közösségi médiából milyen forgalmat produkál. A használata roppant egyszerű, belinkeljük a konkurensünk weboldalát és rákattintunk a “search” gombra.
Ezt az eszközt kisebb cégek esetében nem tudjuk használni, mivel nem áll a rendelkezésre elegendő adat azokhoz a statisztikákhoz, amelyeket kimutat a Similarweb.
Ára: ingyenes, de van fizetős verziója is
Facebook – Hirdetéstár
Ennek az eszköznek a segítségével könnyedén utánanézhetünk a kiválasztott cégek hirdetéseinek. Miután lekérdezzük a cégre vonatkozó adatokat láthatjuk, hogy az milyen kampányokat futtat éppen. Ezeket a kampányokat látjuk képpel, szöveggel, sőt még azt is megtekinthetjük, hogy milyen csatornákon futtatja azokat a kiválasztott cég (pl.: Instagram, Messenger stb.).
Ára: ingyenes
Todoist
A Todoist egy olyan feladatkezelő rendszer, amelynek a segítségével előre megtervezhetjük a hetünket, programjainkat. A kezelőfelülete hasonlít például a Gmail-hez, tehát rendkívül egyszerű. Segítségével állíthatunk be értesítéseket, hogy ne felejtsük el a programjainkat.
Ára: ingyenes
Hotjar
Ha kíváncsi vagy, hogy az oldaladra látógató felhasználók mit csinálnak, merre mozgatják az egeret, merre kattintanak, meddig görgetnek, akkor szívesen ajánljuk a Hotjar-t. Használatával olyan kérdésekre kaphatunk választ, mint például:
- miért nincs elég vásárló az oldalunkon?
- Hol morzsolódnak le a felhasználók?
- Mit néz meg egy adott oldalon a látogató?
Használata ingyenes, de csak bizonyos mértékig. Ha több látogató van a weboldalunkon és több, mint 3 hőtérképet akarunk használni, akkor érdemesebb előfizetni a nagyobb csomagra.
Ára: ingyenes
Ha hasznosnak találtad a tippjeinket, akkor oszd meg ezt a cikket vagy hivatkozz rá. Ha elakadtál a céged marketingjében, akkor keress minket üzenetben vagy telefonon!