Mire figyelj oda, ha szeretnéd javítani az weboldala helyezését vagy csak megtartanád a jelenlegi pozícióját. A honlapkészítés és webáruház készítés egyre összetettebb feladat. Számtalan dologra kellett eddig is figyelni, ez a jövőben sem fog egyszerűsödni. Egy korábbi cikkembe leírtam a SEO 2018-as rangsorolási tényezőket. Ezek gyakorlatilag változatlanul érvényesek. A mostani cikkben arról írok, hogy melyek azok a lehetőségek, amik ugyan korábban is léteztek, de egyre fontosabbá válnak 2019-ben a természetes találatok rangsorolásánál.
1. Ismerd meg a közönséged
A weboldalad szövege, képei, tartalma a célcsoportod kérdéseire ad választ? Meg kell érteni, hogy a felhasználó mit akar ha egy adott kulcsszóra keres és arra a választ a lehető legegyszerűbb módon kell megtenni.
„Sokkal kritikusabb, mint valaha, hogy a SEO-k és a tartalmi szakemberek nagy hangsúlyt fektessenek a tartalmak létrehozásakor célzott kulcsszavak felhasználói szándékára” – mondta Jesse McDonald, SEO szakértő és a TopHatRank.com operációs igazgatója.
“Ahhoz, hogy 2019-ben alkalmazkodjunk ehhez a változáshoz, lehet, hogy meg kell változtatnod a kulcsszókutatásod módját” – mondta Chuck Price, a Measurable SEO alapítója.
2. Google-en túli keresés
Lehet, hogy az Amazon, Facebook és az Apple csökkentette a Google keresési dominanciáját?
„Úgy gondolom, hogy 2019 lesz az az év, amikor ismét nem csak arról szól a SEO, hogy hogyan lehet optimalizálni a Google-t, hanem figyelembe kell vennünk más keresőmotorokat is” – mondta Eli Schwartz, a SEO és a SurveyMonkey fejlesztési igazgatója.
Ha a potenciális ügyfelek alkalmazásokat keresnek, az alkalmazásboltokban kell rangsorolni. Ha podcastokat vagy videókat keresnek, akkor ott kell rangsorolni, ahol az emberek keresik ezeket a dolgokat.
3. Strukturált adatok
Mivel a mesterséges intelligencia egyre fontosabbá válik a Google számára ezért a struktúrált adatok is egyre fontosabbá válnak egy honlap számára. Ha azt akarjuk, hogy a gépek is megfelelően értelmezzék weboldalunk tartalmát, akkor strukturált adatokat kell használnunk.
A strukturált adat egy kód. Egy olyan kódrészlet, amit el tudsz helyezni a weboldaladon. Egy speciális formátumú kód, melyet a gépek is megértenek. Ennek segítségével ha receptek vannak az oldaladon, akkor a strukturált adat segítségével megértetheted a Google keresőjével, hogy ezek receptek és ebből mi a hozzávaló és mi leírás. Így egészen más szemmel láthatja a kereső a weboldaladat.
4. Minőségi tartalom
“A 2018-as Google-algoritmus-frissítések azt mutatták, hogy a Google nagyon fontosnak ítéli a tartalom minőségét és a weboldal tartalmának mélységét.” – mondta Eric Enge, a Perficient Digital vezérigazgatója. Jobb egy különleges és minőségi tartalom mint sok “szar”!
5. Szakértelem, megbízhatóság
A Google törekedik rá, hogy olyan tartalom kerüljön előtérbe, amely nem csak érdekes és minőségi, hanem megbízható és szakértelmen alapul. Törekedj te is arra, hogy hiteles tartalmat állíts elő!
6. Technológia
A webhelyek évről-évre egyre bonyolultabbá válnak, így 2019-ben is fontos a weboldalak műszaki szempontjainak SEO megfelelése.
- A sebesség: A Google egyre erőteljesebben hangsúlyozza, hogy a gyorsan betöltődő weboldalakat előnybe részesíti a természetes keresési találatoknál. De nem csak a Google, hanem a felhasználók is szeretik a gyors weboldalakat. Törekedj rá, hogy ez megvalósuljon. Sok előnyöd származhat belőle, tehát érdemes rá odafigyelni. Ezen a két oldalon ellenőrizheted az oldalad teljesítményét:
- JavaScript: Egy modern weblap létrehozásakor 3 fő összetevő van: HTML, CSS és JavaScript. A JavaScript adja az interaktivitást és a dinamikus megjelenést. Vajon a Google érzékeli a felhasználói élményt? 2019-ben készült weboldalaknál fontos, hogy a Google értse és értelmezni tudja a JavaScript-ek tartalmát is.
- Progresszív webalkalmazások (PWA-k): Ezt eredetileg a Google fejlesztett ki a mobileszközök weboldalainak teljesítményének javítása érdekében. Ennek eredményeképpen a webhelyek mobil eszközön jobban működnek. Gyorsabbak és kezelhetőbbek.
7. OnePager optimalizálás
8. Hangkeresés
9. Gép tanulás
10. Kiemelt részek optimalizálása (SERP)
Forrás: https://www.searchenginejournal.com/seo-trends/281053/